 |
|
 |
 |
 |
O ROLLERBLADE |
 |
 |
|
 |
 |
 |
Wprowadzenie
|
 |
|
 |
 |
Firma Rollerblade® jest uznawana za twórcę jednego z najprężniej rozwijających się sportów na świecie, dzięki czemu Rollerblade® stał się światowym liderem sprzętu rolkarskiego. Dawniej rolki były wykorzystywane wyłącznie jako pozasezonowe narzędzia treningowe dla hokeistów. Obecnie, jest to produkt ogólnodostępny i użytkowany przez szerokie rzesze sportowców i entuzjastów w każdym wieku na całym świecie.
|
|
|
 |
 |
 |
 |
Legenda niesie, że pierwsze rolki powstały na początku XVIII wieku. Wtedy to pewien Holender, wzorując się na łyżwiarstwie, przymocował drewniane szpulki do drewnianych "płóz" zamontowanych bezpośrednio na podeszwach jego butów.
W 1863 roku, pewien Amerykanin stworzył pierwsze wrotki z kółkami przymocowanymi po obu stronach płozy (tzw. wrotki dwuśladowe). Jako że wrotki okazały się dużo bardziej praktyczne, rolki poszły w zapomnienie na dłuższy czas. Od czasu do czasu, zamysł rolek powracał, ale nie zyskał sobie szerszej rzeszy zwolenników.
Do 1930 roku wrotki stały się bardzo popularne i zyskały sobie wielu sympatyków. Jednakże, dopiero w 1959 roku, zaczęto je produkować na skalę masową. W 1973 roku wprowadzono poliuretanowe kółka, co wzmogło zainteresowanie tym sportem.
W 1980 roku, dwóch hokeistów z Minnesoty znalazło stare rolki w sklepie sportowym. Zdecydowali, że byłoby to znakomite pozasezonowe narzędzie treningowe dla hokeistów. Wzorując się na znalezionych rolkach zaczęli montować nowe rolki i sprzedawać je na rynku lokalnym. W tym samym roku założyli firmę Rollerblade®.
Wkrótce ulice Minnesoty zapełniły się hokeistami jeżdżącymi na rolkach. Nawet narciarze zaczęli przystosowywać produkty Rollerblade® do swojego reżimu treningowego w oresie letnim. Pomimo że interes się rozwijał, produkty Rollerblade® były ciągle sprzedawane tylko i wyłącznie na rynku wewnętrznym, w Stanach Zjednoczonych.
Korzeni promocji rolkarstwa, jako nowej gałęzi sportu, należy szukać w połowie lat 80-tych, w Stanach Zjednoczonych, a dokładniej: Miami Beach (Floryda), Minneapolis (Minnesota) oraz Venice Beach (Kalifornia).
W ciągu drugiej połowy lat 80-tych, sprzedaż bezpośrednia została całkowicie pominięta na rzecz dystrybucji poprzez punkty detaliczne sieci sklepów sportowych.
Pod koniec lat 80-tych, Rollerblade® rozszerzył swoją działalność poprzez organizowanie imprez i zawodów rolkowych. Rollerblade® zaangażował się również w promowanie nowego trendu - rolkarstwo agresywne.
Na początku lat 90-tych zainicjowano dytrybucję międzynarodową poprzez przedstawicielstwa w kilku krajach na całym świecie. Ponadto, w 1991 roku, Nordica (członek grupy Benetton) wykupiła 50% udziałów firmy Rollerblade®. Wspólne promocje i reklama produktów Rollerblade® zaowocowały zwiększeniem wiarygodności marki, a ich sprzedaż wzrosła drastycznie, powodując jednocześnie, że rolkarstwo stało się jedną z najczęściej uprawianych dyscyplin sportowych.
Lata 90-te odznaczały się dalszą ekspansją na rynku rolkowym rewolucjonizując systemy technologiczne rolek. Do produkcji rolek zaczęto wykorzystywać lżejsze i mocniejsze materiały, obniżono ceny i wprowadzono wiele innowacji, w tym system hamowania ABT®. Dzięki temu rolkarstwo stało się bardziej osiągalne dla większej rzeszy odbiorców.
|
|
 |
|
 |
 |
Poprzez lata doświadczeń i pracy w dziedzinie rolkarstwa, Rollerblade® osiągnąl wiele sukcesów na arenie międzynarodowej i wprowadził wiele innowacji na rynek sportowy, takich jak: poliuretanowe buty i kółka, metalowe płozy, podwójne łożyska i hamulce przy pięcie.
Dodatkowo, Rollerblade® wprowadził następujące innowacje: • wentylowane skorupy/oddychające buty wewnętrzne • system zamykania klamer • rdzeniowy system kółek • stopniowy system hamowania • rolki do jazdy agresywnej/freestylowej • wielokrotnie nagradzany system hamowania - Advanced Braking System (ABT)® • rolki dla kobiet - Women's Specific Skate • regulowane rolki dziecięce • but wewnętrzny z materiałów regulujących temperaturę stopy pozostawiając ją bardziej suchą
|
|
|
 |
 |
Rollerblade® przałamuje nowe granice w rolkarstwie, wprowadza innowacyjne technologie i posiada rewolucyjny system marketingowy.
Rolkarstwo staje się coraz bardziej popularną dyscypliną sportową mającą zbawienny wpływ na nasze zdrowie - spala tyle kalorii co bieganie i nie obciąża tak mocno stawów.
|
|
|
 |
 |
|
 |
|
 |
 |
|
 |
|
|